Master’s Research
修士研究
新垣隆海
ARAKAKI Takaumi
XR技術を用いた「隠された身体」の表現と作品制作
The Expression and Artistic Creation of "Hidden Body" Using XR Technologies
石塚隆
ISHIZUKA Ryu
関係の表れである色彩を経験する──孔雀の構造色を用いた芸術作品の制作──
Experiencing Color as a Manifestation of Relationships: The Creation of Artworks Using the Structural Colors of Peacocks
今尾秀飛
IMAO Shuuto
VRを用いた「時間操作体験コンテンツ」の研究
Research on "time control experience content" using VR
塩澄祥大
SHIOZUMI Shota
BMX Graffitiの実践と考察
BMX Graffiti Practice and Consideration
竹澤風太
TAKEZAWA Futa
不可視の対象に向けた指差し動作を行う装置を用いて実空間に存在する対象を想像させる方法についての研究
Research on a method of imagining an object existing in real space by using a device that makes pointing movements toward an invisible object
西尾秋乃
NISHIO Akino
大型ディスプレイでの鑑賞を前提としたムービング?フォト?コラージュ の表現研究
Expressive research of "Moving Photo Collage" for viewing on large screen display
平本大輔
HIRAMOTO Daisuke
磁性液体金属が誘発する制御と非制御が共存する動きのデザインの可能性
Possibility of designing movements in which control and uncontrolled coexist, induced by magnetic liquid metal
森田明日香
MORITA Asuka
Observing Variation: in Sliced Loin Hams多様な差異を顕在化させる映像インスタレーションの表現研究
Observing Variation: in Sliced Loin HamsExpressive research on video installations that reveal diverse differences
門田健嗣
MONDEN Kenji
インスタレーション ある/いる ──構造体と投影映像の関係に着目した空間表現の研究──
Installation Existing/Being A Study of Spatial Expression Focusing on the Relationship between Structures and Projected Images
山岸奏大
YAMAGISHI Kanata
「人馬一体感」に向けて意識的に行う身体動作のデザインに関する考察: 手指の構造変換を伴う体験型作品《Grasp(er)》を通じて
A Study on the Design of Conscious Body Movements Toward Sense of “Jinba Ittai”: Through “Grasp(er)”, an Experiential Artwork withHand-Finger Structure Transformation
楊慶新
YANG Qingxin
多文化?多元化されたメディアプラットフォームと自己アイデンティティの形成に関する研究 ?演劇「code play/码上演绎」の実践と分析?
Research on the Formation of Self-Identity in Multicultural and Diversified Media Platforms: Practice and Analysis of the Theater Project "code play/码上演绎"
林晨
LIN CHEN
里山を啓蒙する:ゲームを用いたワークショップの開発と実践
Enlightening the Satoyama –Development and Practice of Game-based Workshops
長野櫻子
NAGANO Sakurako
プログラムを用いたオンライン配信映像作品の研究
Research on programmed online distributed video works
樋口聡一郎
HIGUCHI Soichiro
配信における双方向性と他者の存在が落語に与える影響
The Effects of Bidirectionality and Presence of Other Audiences on Rakugo in Live Streaming
松本悠
MATSUMOTO Yu
掲示板における行方不明者の二次創作的主体性の探求 ──映像作品『プレイング知らん人たち』の制作を通じて──
Exploring the Bulletin Board and the Secondary Subjectivity of Missing Persons – Through the production of the video work "I p l/r ay complete stranger" –
樅山智子
MOMIYAMA Tomoko
〈聴くこと〉の政治と倫理を問うポストコロニアルの作曲実践:《その時代その場所における不透明性の中で聴く》の創作と検証から
Questioning the Politics and Ethics of ‘Listening’ in Postcolonial Practices of Music Composition: A Study on the Creation of “Listening Within the Opacities of Our Times and Places”
堀江洋生
HORIE Hiroki
地方創生関連事業における集合的創造性の研究 ?アクターネットワークと共話に着目して?
Study of collective creativity in regional revitalization: Focusing on actor network and synlogues