Master’s Research
門田健嗣
MONDEN Kenji
ある/いる
Existing/Being
40×40mm角材とM6ボルト、0.8φワイヤー、ヒンジ金物で構造体を制作。
構造体と周囲の物体との接点に手足の映像を投影することで人体はリアルな物質としての存在と虚構性へ誘う存在との間を行き来する。人体という建築や彫刻における古代から連綿と続く系譜に接続する主題を扱い、建築計画領域で扱われるような人と人の間の空間を空間表現として用いることでヒューマンスケールに寄り添った映像と物体と人の関係を提示した作品である。
By projecting images of limbs at the points of contact between the structure and surrounding objects, the human body moves back and forth between realistic material existence and an existence that invites fictionality. This work deals with the human body, a subject which has been connected to the lineage of architecture and sculptures since ancient times. It is a work which like in the field of architectural planning, presents the relationship between images, objects, and people on a human scale by using the space between people as a spatial expression.