Master’s Research
山岸奏大
YAMAGISHI Kanata
Grasp(er)
アプリケーション: Next.js、Tensorflow.js(Webカメラによる入力画像から手指の姿勢を推定)、matter.js(物理シミュレーション)、Tone.js(音声の再生)
鏡合わせのように現れた手指が、徐々に形を変えていく。最初、自分が動いているのに自分の動きではないように感じられ、またしばらくすると再び自分の動きであるような、心地の良い感覚が生じる。動きながら心地の良い感覚を意識的に探る、こうしたインタラクションを「grasp」と名付け、これを具現化する設計を考えることで、新しい体験づくりを目指した。
The hands, mirrored in each other, slowly change shape. At first, the participant feels as if he/she is moving but the movement is not his/her own, and after a while a comfortable sensation arises as if the movement is his/her own again. This interaction in which the participant consciously seeks out the sensation of comfort while moving is called “grasp”. This study aimed to create a new experience by considering a design that realizes this relationship of movement between the participant and the work.